Thursday, March 18, 2010

Group di Facebook.

Baru-baru ini, ada wujud satu group ditubuhkan di Facebook yang menentang wartawan hiburan di Malaysia. Nama group tersebut ialah All Entertainment Reporters In Malaysia S**ks. Aku pun saja je la join group ni. Aku tengok juga komen-komen yang dihantar oleh ahli-ahli lain group ni. Sebahagian besar komen yang dihantar menyokong penuh kewujudan group ni. Antara alasan mereka ialah wartawan selalu menjatuhkan maruah artis, maka, apa salahnya jika kita pula sesekali menjatuhkan maruah mereka.

Aku selalu juga layan rancangan Melodi dan Terjah yang berunsurkan gosip artis ini. Aku tengok pun cara wartawan approach artis pun tidak dengan cara yang sepatutnya. Soalan yang ditanyakan pun jangan cerita lah, provokasi habis. Ye la, selalu kita dengar kat dada-dada akhbar artis tu sombong lah, artis ini biadab dengan wartawan lah dan macam-macam lagi tohmahan. Tapi, kita tak terfikir ke kenapa sebahagian artis tersebut bersikap sedemikian? Mungkin soalan yang ditanya itu bersifat peribadi, mungkin artis tersebut dipaksa oleh wartawan untuk menjawab soalan mereka, mungkin...., mungkin.....banyak sangat kemungkinannya.

Aku cakap ni bukan hanya ditujukan kepada pihak wartawan sahaja, malah semua orang. Bayangkan kalau seseorang approach anda dan tanya soalan-soalan yang bersifat peribadi. Orang yang normal sudah tentu tidak akan jawab soalan seperti itu. Sudah lah begitu, apa yang aku tengok menerusi link yang diberikan oleh ahli-ahli group ni, kebanyakan wartawan ini lebih bersikap melampau dengan mengganggu perjalanan artis hanya semata-mata untuk mengorek maklumat.

Haa..sekarang ini, kita pula nak bersuara untuk menegur wartawan sebegini, tetapi mereka pula melenting dengan kita. Haii, kalau dah selalu hentam orang, takkan orang tak boleh hentam kamu pula kan, tidak adil lah macam tu. Buka mata, buka minda, terima teguran.

P/s : Saja je tulis nak penuhkan masa lapang~~

2 comments:

  1. tadi aku igt S**ks tu bnde lain. lol.

    ReplyDelete
  2. P/S: byk la ko pnye masa lapang, thesis jauh lg nk siap ko bley kate byk mase lapang? -.-"

    ReplyDelete